איך לבחור את הקטגוריה הנכונה באיביי

כשמעלים מוצר למכירה באיביי, אחד מהדברים הראשונים שאתם מתבקשים לציין לגבי המוצר שלכם הוא הקטגוריה אליה הוא שייך. נכון הוא שיש גולשים באתר איביי שאינם מגיעים אל המוצרים שלהם דרך הקטגוריות אלא דרך מנועי החיפוש. אבל, בחירת הקטגוריה היא עדיין חשובה מאד. אם מדובר בצרכן נבון הוא ימצא את הקטגוריה המדויקת שבה הוא מעונין ויבצע סקר שוק על כל המוצרים השייכים לקטגוריה זו.

אם אתה מוכר באיביי אתה ודאי שואל את עצמך: איך להגדיל את הרווחיות של העסק שלך באיביי? זוהי אכן שאלה טובה, והתשובה, לפעמים, נמצאת דווקא בפרטים הקטנים. בחירת הקטגוריה הנכונה למוצר שלך יכולה להגדיל את הרווחים ולגרום ליותר ויותר מוצרים להימכר. הרעיון הוא פשוט: ככל שתגיע ליותר לקוחות כך תמכור יותר באיביי, תקבל יותר פידבקים באיביי, ותגדיל את נתח המסחר שלך ואת הרווחים.

בחירת הקטגוריה הנכונה באיביי היא ענין של ניסיון ושל מחקר והבנת השוק. חשוב להבין שקיימות באיביי אלפי קטגוריות עם מיליוני מוצרים. נסו לשוטט באתר אי ביי ולהבין כיצד מסווגים מוכרים אחרים את המוצרים שלכם. חפשו באיביי אחר מוצרים הדומים לשלכם שנמכרים היטב ולימדו. נסו לרשום לעצמכם: כיצד קוראים למוצר? באיזו קטגוריה הוא מסווג? מהן מילות המפתח שבהן הוא מתואר? בדרך זו תוכלו להצליח בכתיבת כותרת מנצחת באיביי. כותרת טובה וסיווג נכון ימשכו אליכם קונים רבים ויגדילו את הרווחיות שלכם.

כשאתם עושים מחקר באיביי, נסו לבדוק כיצד סווגו מכירות מוצלחות שכבר הושלמו. הדרך לעשות זאת היא לבצע סינון במנוע החיפוש. כל מוכר שיש לו חשבון באי ביי יכול לבצע פונקציה פשוטה ויעילה זו.

ישנו סרגל כלים לעבודה מקצועית באיביי, וכל מוכר מתחיל צריך ללמוד כיצד להשתמש בו. שימוש במנועי החיפוש של אי ביי כדי לבצע מחקר שוק וכדי ללמוד כיצד נמכרים מוצרים באיביי הוא צעד קל ופשוט שכל מוכר אי ביי חייב להכיר.

גולשים רבים באי ביי נהנים לשוטט באתר להנאתם ולהסתכל במוצרים. לפעמים ישנם גולשים שנכנסים לאי ביי שלא על מנת לקנות, אלא רק כדי לראות מה חדש ובאילו מחירים ניתן לקנות דברים שונים. גולשים כאלו יבחרו באופציית הקטגוריות באי ביי וישוטטו בין מוצרים שונים השייכים לאותה קטגוריה. אם תסווגו את המוצר שלכם בקטגוריה הנוכנה כשאתם מעלים אותו למכירה באיביי, הרי שאותו גולש אקראי יראה גם את המוצר שלכם ואולי יחליט לקנות אותו.

יש כמה כללים ראשונים לעבודה נכונה באיביי, ואחד מהם הוא שיש תמיד לנסות ולהגיע אל הצרכן. אם לא תצליחו להציג את המוצר שלכם בפני מספר גדול של גולשים כנראה שתישארו מאחור והמוצרים שלכם לא יימכרו. חפשו בתוך הקטגוריות אילו מן הקטגוריות באי ביי מתאימות ביותר לתיאור המוצר שלכם. אם קונה באי ביי יחליט לקנות מוצר כלשהו, הוא יחפש מוצרים רבים העונים לקטגוריה שבה הוא מעוניין, וכך הוא יגיע גם אל המוצר שלכם.

אתר אי ביי הוא פלטפורמת מסחר אדירה שבה גולשים רבים. הנהלת איביי רואה לנגד עיניה קודם כל את טובת הצרכן, ומנסה לעזור לגולשים באי ביי למצוא את המוצר שבו הם רוצים במחיר הזול ביותר. שיטת המכירות הפומביות מאפשרת לגולשים באי ביי להשיג מוצרים מצויינים במחירים זולים מאד. מצד שני, הנהלת איביי מגינה על המוכרים והסוחרים באתר ומבינה כי הם צריכים להרוויח. הכלים הקיימים באתר איביי הם כלים מצוינים ועוזרים רבות גם לקונה וגם למוכר. למעשה אתר איביי מצליח לתווך בצורה טובה מאד בין המוכר לקונה ולהשיג עבור שניהם עיסקה מוצלחת.