להביא אלפי לקוחות דרך דף מוצר באיביי

לעיתים דף מוצר באי ביי יכול לעשות את ההבדל בין מכירה של עשרות מוצרים ובין אי מכירה.

מהם החוקים והתקנות לגבי העלאת מוצר לאי ביי?

כאשר מתבצעת מכירה באי ביי,
אי ביי מצפה מהקונים לענות על הקריטריונים הנדרשים.
יש לכם כמוכרים אחריות להבנת החוקים והתקנות להעלאת מוצר.
הסיבה לכך היא, שאי ביי רוצה להפוך את הקניה באי ביי לבטוחה כמה שיותר.
לכן, לפני שאתם מעלים מוצר למכירה, שימו לב שאתם עונים על הכללים הבאים:

  • מוצרים אסורים למכירה – בידקו מהם המוצרים שמותר ומהם המוצרים שאסור למכור באי ביי. אי ביי אינה מאשרת מכירת מוצרים שונים כדוגמת –
    מוצרים שאינם פיזיים, חלקי אדם ועוד. בטיחות באי ביי היא אחת ממטרותיה של החברה. תוכלו לראות מהם החוקים כאן
  • כללים להעלאת מכירה – לימדו מהם הדברים שמותר ומהם הדברים שאסור להכניס לתוך דף המכירה.
    אי ביי לא מאשרת העלאת מוצרים שבדפי המכירה שלהם יש ניבולי פה, דואר זבל ועוד.
  • עמידה בתנאי הסף למכירה באי ביי – אי ביי מציבה סטנדרט מינימלי למכירה שכל מוכר באי ביי נדרש לעמוד בו.
    כמובן שהמוכרים נדרשים לספק שירות מעולה עבור הקונים שלהם. הביצועים שלכם כמוכרים נמדדים על ידי דירוג הDSR.

עמלות העלאת מוצר

כאשר אנו מעלים מוצר למכירה,בין אם בחשבון רגיל ובין אם בחנות באי ביי, אנו נדרשים לשלם עמלה מסויימת.

על חלק מהמוצרים שנעלה לא נשלם עמלת העלאת מוצר שכן הם עומדים בקריטריונים שאי ביי קבעו לליסטינגים חינם. למשל: מוצרים בקטגוריה של דת, אינם נדרשים בתשלום עמלת העלאת מוצר (במכירה פומבית).

עם זאת, יש תוספות מסויימות בהעלאת דף המכירה באי ביי שכן מחייבות תשלום נוסף.

למשל, העלאת מוצר בשתי קטגוריות שונות. העלאה מסוג זה, מעלה את עלות עמלת העלאת המוצר.
עבור מוצרים שהועלו בשתי קטגוריות עמלת המכירה, במידה והמוצר שלכם נמכר, מבוססת על העמלה שנגבית עבור הקטגוריה הראשית.

לדוגמא: במידה והעליתם מוצר הן בתכשיטים והן במוצר דת,
ונניח שבתכשיטים עמלת המכירה היא 15% לעומת עמלת מכירה של 12% במוצרי דת, אז עמלת המכירה תיקבע לפי הקטגוריה הראשית אותה הגדרתם.

ניתן להעלות כל סוג של מוצר לשתי קטגוריות, למעט המוצרים הבאים:

  1. מוצרים למבוגרים – לא ניתן להעלות מוצר שמיועד למבוגרים מחוץ לקטגוריה זה.
  2. במידה ותעשו זאת, המוצר יורד מהמדף.
  3. ניתן להעלות מוצר כזה לשתי קטגוריות, רק אם שתיהן נמצאות תחת ההגדרה של “מבוגרים בלבד”
  4. נדל”ן – אין אפשרות העלאת מוצר בשתי קטגוריות
  5. עסקים ותעשיה – אין אפשרות העלאת מוצר בשתי קטגוריות
  6. כלי רכב – אין אפשרות העלאת מוצר בשתי קטגוריות

 

מוצרים עם וריאציות שונות

כאשר מעלים מוצר שיש בו מגוון של שינויים, כמו למשל נעליים במידות שונות,
יש לבחון את האפשרות להעלותן בקטגוריה אחת בלבד. נכון להיום,
ניתן להעלות מוצר בוריאציות שונות רק בקטגוריות הבאות:

תינוקות

בגדים, נעליים ואקססוריז

אמנות

בריאות ויופי

בית וגן

תכשיטים ושעונים

מוצרים לחיות מחמד

מוצרי ספורט

 

למה הכוונה בוריאציות שונות?

במקום להעלות מוצר למכירה כמה פעמים בצורות שונות, יש אפשרות לייצר דף מכירה אחד עם כמות של מוצרים בתוכו אשר מכיל גם את האפשרויות השונות עבור המוצר. לדוגמא: חולצה שמגיעה במספר צבעים או מידות. הקונים יכולים לבחור איזו וריאציה הם מעדיפים מתוך דף מכירה זה.

היתרונות של מכירה מסוג זה הם:

  1. חסכון בזמן – מעלים למכירה דף מוצר אחד בלבד
  2. חסכון בכסף – תשלמו פחות עבור עמלת העלאת מוצר
  3. יותר ניראות – כשקונים מתחילים לרכוש את מוצריך, המוצר יכול לעלות בתוצאות החיפוש

העלאת מוצר בוריאציות שונות

בחרו את הקטגוריה או הקטגוריות של דף המוצר החדש שלך.

במידה ויש אפשרות לבצע וריאציות בקטגוריה שבה אתם מעלים את המוצר,
תתבקשו לבחור האם אתם רוצים ליצור דף מכירה עם וריאציות. לחצו על המילה Yes ולאחר מכן על Continue, בכדי להשלים את הצעדים להעלאת המוצר –

  1. הגדירו את ההבדל בין המוצרים שלכם – כמו למשל צבע וגודל.
    ניתן לבחור עד 5 וריאציות שונות עם למעלה מ-30 אפשרויות לכל אחד.
    למשל: אם אתם מוכרים נעליים, ניתן שיהיו לכם עד וריאציות שונות כמו למשל: צבע, גודל, חומר וכו’. עבור כל וריאציה ניתן לשים 30 אפשרויות שונות.
    למשל, 30 מידות, 30 צבעים וכו’. לא חייבים להשתמש בכל האפשרויות שאתם רואים ברשימה.
  2. הגדירו את המכנה המשותף של המוצרים שלכם- פרטי המוצר הם פרטים שעונים על ההגדרה של כל המוצרים בדף המכירה.
    למשל – יצרן או מותג. ניתן להוסיף עד 15 פרטי מוצר שונים. ככל שתפרטו יותר, כך יהיה קל יותר לקונים למצוא את המוצר שלכם.
  3. הוסיפו תמונות עם וריאציות שונות – על מנת להוסיף תמונות אלו, צרו תמונה עם מכנה משותף, למשל תמונה אחת שמגדירה את כל הצבעים האפשריים.
    התמונות הללו ישמשו כברירת מחדל אם לא תוסיפו תמונות עבור כל מוצר בנפרד.
  4. הזינו מחיר וכמות מכל מוצר – בכדי לבצע שינוי במחירה שהעליתם, השתמשו בכפתור Edit fixed price –
  5. הזינו את המחיר עבור הוריאציות השונות. בכדי לראות איך זה נראה בתוך דף המכירה, לחצו על Preview your listing

 

דגשים לניהול דפי המכירה

  1. שימו את המוצר הנמכר ביותר בצורה בולטת לעין, כך תמשכו עוד קונים
  2. כתבו בפרטי הוריאציות השונות מילים שסביר להניח שהקונים מחפשים: למשל, עדיף שתשמשו במילה “ירוק” לתיאור מוצר מאשר במילה “זית”
  3. שימו לב לאורך זמן המכירה – תוכלו להשתמש בסוג מכירה של Good ’til cancelled וכך לשמור את המוצר באויר כמה שיותר זמן. דפי מוצר פופולאריים יכולים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך שתגיעו לכמות רבה יותר של קונים.