האם האטת הקיץ באיביי איתנו לתמיד?

באופן היסטורי,

העסקים תמיד נחלשים באיביי בין סוף השבוע של ה-4 ביולי ועד אמצע אוגוסט,

אך הקיץ הזה היתה האטת המכירות הכי משמעותית, שמוכרים בארה”ב מדווחים עליה בעשר השנים האחרונות.

מוכרים גדולים מדווחים על כך שהמכירות שלהם ירדו ב-25% ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. כמובן שיש לקחת בחשבון את העובדה, שמדובר במוכרים אמריקאיים שעובדים בעיקר בשוק האמריקאי. את האשמה אפשר לתלות בחלקה במצב הכלכלה בארה”ב, כשאחוז המשרות החדשות הוא נמוך ביותר והבטחון של האזרחים בכלכלה נמצא בשפל חסר תקדים, לעומת שנים עברו בהן האמריקאים קנו וקנו בלי סוף, היום הם חוסכים כספם ומשתמשים בו לתשלום חובותיהם.

חלק אחר של האשמה ניתן לתלות באסטרטגיה העיסקית של  איביי. למעשה, איביי נמצאת בשלבים האחרונים של תהליך השינוי הכי גדול בהיסטוריה של החברה, אך היא לא טרחה לספר זאת ללקוחותיה. למרות שאיביי יושבת על קופת מזומנים גדולה, היא לא משקיעה בפרסום.

לעיתים אני שואלת אנשים שאני פוגשת בתחום, קונים ומוכרים כאחד, מה הם יודעים על הגוף הזה שנקרא “איביי”. רובם אומרים שזו חברת המכירות הגדולה ביותר בעולם ושרוב המכירות הן פומביות. מה שרובם לא יודעים זה שכיום המכירות במחיר הקבוע, מחזיקות ב-60% מהעסקאות המתבצעות באיביי ויותר מכך מנכ”ל איביי, ג’ון דונוהי, אמר שבקרוב המספר הזה יגיע ל-70% כחלק ממטרותיה של איביי.

אנשים רציניים בעסקי איביי טוענים שמה שהחברה זקוקה לו הוא מסע פרסום גדול כדי לידע את הצרכנים שלה על איך איביי נראית כיום ולהסביר את השינויים שהתרחשו. למרות שרווחי איביי עדיין גדלים, רוב הגדילה מגיעה מהכיוון של פייפאל ולא מזירת המסחר של איביי.

אז המכירות באיביי צפויות לעלות וההאטה תסתיים בעוד שבוע- שבועיים, אך לטענת מביני דבר בשוק האמריקאי, יש ספקות גדולים אם המכירות יחזרו לרמות שנראו באביב 2010.

כלכלת ארה”ב גדלה בקצב יותר איטי ממה שצפו וחברות הדירוג מורידות את אחוזי הצמיחה ומעלות את הצפי לאבטלה.

לפני שאתם נכנסים לדיכאון – אני מציעה לכם לזכור שההאטה היא רק האטה, היא לא עצירה, היא לא סוף העולם. אנשים עדיין צריכים לקנות דברים ואנחנו יכולים להציע להם את העסקאות היותר משתלמות. כדי להישאר רווחי בתור מוכר, יש לעשות שינויים. מבחינתנו כמוכרי איביי, הדרך המהירה ביותר לחתוך בהוצאות, היא לחתוך בעמלות איביי על ידי הפסקת מכירת מוצרים שאינם נמכרים ושאינם רווחיים מספיק ולמקסם את דפי המכירה שלך, כך שתשאיר רק את אלה שעובדים באמת. אם יש לך סטוק של מוצרים שאינם נמכרים או שאינך עושה עליהם רווח, פשוט העלה אותם במחיר התחלתי של 0.99$ ותן להם להימכר באיזה מחיר שלא יהיה. אחר כך תוכל לקחת את הכסף שעשית עליהם ולהשקיע אותו במוצרים שמביאים לך רווח. בנוסף, זכור לבדוק את האפשרויות של הדגשת כותרות המשנה. תן להם בחינה זמנית כדי לראות שהן באמת מביאות את הרווח הרצוי.

אחד הדברים שאני הכי ממליצה עליהם, הוא להשתמש בכלים שאיביי מספקת על מנת להבין מהי האסטרטגיה הטובה ביותר בשבילך.