האם בחרת בצבע הנכון?

הנה לפנינו מאמר שכולל בתוכו גם מדע וגם פסיכולוגיה,
שיכולה לעזור לשפר את המכירות אונליין ולהעלות את הרווחים: הכוח של הצבע.

כאשר זה נוגע לסחורה, מרבית העסקים הגדולים זיהו כי הצבע משפיע על הקניה.

כיצד יכול הצבע לשנות?

הצבעים מעוררים דחפים ומשנים את התגובה באנשים,
הם יכולים לגרום להם לבצע פעולה הקשורה לצורך או לרצון.
בתעשיית המזון, לדוגמא, לצבעים יש חלק גדול בשביעות הרצון של לקוחות.
הסטטיסטיקות מראות כי הצבעים מגרים לתגובה ומקנים בנו את התפיסה באופן הבא:

  • אלגנטיות מתקשרת הרבה פעמים עם שחור מבריק
  • מסתוריות מתקשרת עם ארגמן
  • טבעיות מתקשרת דרך צבעים בגוון אפור

וכשזה מגיע להבדלים בין המינים:

  • נשים מעדיפות אדום
  • גברים מעדיפים כחול

לכן, חשוב להתאים את הצבע הנכון בגוונים ובטקסטורות המתאימות,
על מנת לשווק את המוצר שלך בצורה המתאימה לשוק שלך.
זה ברור שצבע יכול להשפיע על החשיבה, דעה ויכול לשמש כטריגר למילוי התשוקות.

זה מדעי וזה עובד

לעיתים צבע נבחר רק בכדי למשוך תשומת לב למוצר מסויים.
נוכל להבחין בכך כאשר יופיעו לצד מוצר הצבע האדום  או הצהוב.
אך ניתן גם למשוך תשומת לב על ידי שימוש בקומבינציות של צבעים. למשל,

חברת Stagg® Chili משתמשת ברקע שחור עם כיתוב זהב.

מותג הדגנים Total® מושך את העין עם אריזה כחולה ולוגו אדום.

הצבע יכול לשמש כדי להתקשר למוצר מסויים או שירות. למשל המותג Green Giant® – האריזה נמצאת על גבי רקע לבן עם לוגו ירוק.

החברה Healthy Choice® היא דוגמא נוספת לשימוש בירוק. שתי החברות מנסות לשדר מראה טבעי ורענן של בריאות. ירוק עושה את העבודה.

צבע ואישיות

אז כל שנאמר עד כה בנוגע להשפעת הצבע על חווית הקניה, הנה המחקרים בנוגע להשפעת הצבעים:

כחול – גברים מעדיפים צבע זה. זה צבע שיכול לשדר קור רוח. כמובן שיש כאן ספקטרום רחב של צבעים, החל מכחול בהיר עבור תינוקות ועד לכחול עמוק המשדר מסתוריות ועושר.

צהוב – זהו צבע חם ומתקדם, והוכח כמעלה לחץ דם בבני אדם. זה צבע נעים המשדר חום, ברק, ניקיון ואושר

אדום – צבע  המושך את תשומת הלב ומקושר למיניות

ירוק – אם בריאות טובה ורעננות חשובים לך, הנה הצבע שיכול לשווק את הקמפיין שלך. בצבע זה נעשה שימוש נרחב בתחום המזון הבריא ומודעות לסביבה

חום – יכול לשמש לשני הכיוונים. מקושר לאדמה שיכולה לשדר טבעיות. מצד שני יכול לשדר הרגשה נוסטלגית. מכיוון שהוא תואם לצבע זהב,
צבע זה גם יכול לשדר עושר או ערך כאשר הוא משולב באופן עדין עם צהוב (חום-זהוב).

שחור– שחור מבטא עושר, יוקרה ותחכום.

כתום – צבע הסתיו, צבע חמים ויפה המשדר שלכת. צבע זה מושלם לציון משפחתיות, או תקופת החגים.

המידה הנכונה – היא המפתח

עם המידע הזה, ניתן להתחיל ולחשוב על הצבע המתאים לקהל היעד שלכם.

כאשר אתם מתאימים את הצבע לדף המכירה שלכם, נסו ליצור צבע אחיד – גם בלוגו וגם במאפייני העיצוב שבדף עצמו.
זה יעזור ללקוחות שלכם להתחיל ולזהות אתכם ואת העסק שלכם. בדקו עסקים אחרים המוכרים מוצרים הדומים לשלכם. שלבו את הפסיכולוגיה הזו בשלבי המכירה השונים.