חמשת השגיאות של מוכרי איביי מתחילים

כולנו עושים טעויות.

גם אני אחרי כמה שנים של מסחר עדיין עושה פה ושם טעויות.

מוכרים מתחילים באיביי, נוטים גם כן לעשות טעויות. אני לומדת על כך משאלות של משתמשים מתחילים ששולחים לי מיילים ושואלים אותי איך לעשות דברים שונים. אז ריכזתי אותם ל-5 הטעויות הנפוצות שנעשות על ידי מוכרים מתחילים:

1. בחירת המוצר

פרט חשוב ביותר. יותר ויותר מוכרים חדשים חושבים שיוכלו לעשות את ההון שלהם באיביי, על ידי מכירת מותגים (טיפאני, גוצ’י וכדומה) או על ידי מכירות מוצרים חמים בשוק כמו למשל אייפון, ניקון ועוד. כן המוצרים האלה נמכרים באיביי, אך הם נמכרים על ידי מוכרים גדולים ביותר, שיכולים לרכוש כמות גדולה שקשה מאוד להתחרות עימה.

הסוד עבור משתמשים קטנים להצלחה באיביי, היא להצליח להתמקד בנישה קטנה או במוצרים ייחודיים שניתן לרכוש בכמויות קטנות, או למכור מוצרים משומשים או עתיקים.

2. להפסיד דולרים על ידי חיסכון של סנטים

אני מקבלת מיילים ממוכרים מתחילים שתוהים לגבי נושאים כמו למשל איחסון תמונות, טמפלטים ועוד.

הם תוהים האם להשתמש בשירותים כמו Vendio , אוקטיבה מאחר ושירותים אלה עולים כסף. ראיתי את זה אצל חברים שעובדים כסוכני מכירות ויכולים להרוויח 200 שקלים לשעה, אך לא ישקיעו 50 שקלים לשעה באדם שיקבע עבורם פגישות. הבודדים שאכן השקיעו סכום זה הרוויחו כמעט כפול יותר מהאחרים. השקעה כספית זו באוטומציה, איחסון התמונות, טמפלטים ותיזמון מכירה, יחסוך לכם כסף ובעיקר זמן.

3. תלות בדרופשיפר חיצוני

ישנם שני סוגים של חברות דרופשיפינג:

חברות דרופשיפינג וירטואליות או חברות דרופשיפינג ייצרניות. החברות הוירטואליות הן חברות שמשמשות כמתווך.

ישנן הרבה מאוד חברות שמציעות שירותים כאלה ברשת.

באופן טיפוסי הן גובות עמלה חודשית או עמלת דרופשיפינג שמתווספות לעלות המוצר.

בנוסף, הן מציעות מותגים שקשה למצוא. הבעיה המרכזית היא במחירים. מאחר והן לא חברה שקונה סטוקים, הן משלמות מחירים גבוהים בהרבה מאשר אלה שקונים בכמויות.

אז מצאתם מוצר, העלתם אותו לאיביי רק בכדי לגלות שיש עוד עשרה מוכרים כמוכם שמוכרים את אותו המוצר במחיר נמוך משלכם.

הדרך לעשות דרופשיפינג בצורה רווחית היא על ידי מציאת יבואנים או מפעלים קטנים שמייצרים או מאחסנים את המוצר ושיעבדו איתך באופן ישיר.

4. כותרות קצרות

איביי נותנת 55 תווים כולל רווחים לדף המכירה שלך.

אנשים מחפשים על ידי מילות מפתח או מונחי מפתח.

מוכרים רבים מידי לא משתמשים בכל התווים שאיביי מקצה ובכך מפספסים את האפשרות שקונים רבים יותר יגיעו אליהם.

5. תיאור חלקי

למרות שאנשים רבים טוענים כי עדיף להשתמש בתיאור קצר, ראיתי נתונים חדשים ברשת שמצביעים על עליה של 25% ברווחים עבור מכירות עם תיאור מוצר מפורט.

כדאי להתחיל את תיאור המוצר על ידי הצהרה מדויקת של מה אני מוכרת.

ודאו כי ציינתם כל מה שקשור למוצר אותו אתם מוכרים, כולל כל המידע החשוב כמו גדול, צבע, משקל, יצרן ואם המוצר חדש או משומש. אחרי שהוספתם מידע חשוב זה, כתבו על יתרונות המוצר ומעלותיו.

זכרו כי אנשים שקוראים מידע במחשב, לא יכולים להתמודד עם פיסקאות ארוכות מידי. כיתבו סדרה של פסקאות קצרות עם רווחים בין השורות.