ניהול חנות וירטואלית באיביי – יתרונות וחסרונות

להקמת חנות ebay  יתרונות עסקיים שהראשון והניכר לעין ביותר הוא חסכון בעלויות עמלות העלאת המוצרים. כמו כן, חנות, כל חנות וגם באינטרנט, הופכת את חווית הקניות לנוחה ומהירה יותר. אם בעבר נאלצנו לתכנן את היום שלנו על מנת לרכוש מוצרים שונים, הרי היום קל ופשוט להיכנס לאינטרנט ולרכוש מוצרים בחנות וירטואלית. איביי הוא למעשה שוק ענק בו נמצאות שלל חנויות וירטואליות המנוהלות בצורה מהירה ומספקות מגוון מוצרים לקהל יעד מגוון.  יתרונה המרכזי של חנות וירטואלית טמון באפשרות לבצע כל שינוי בצורה מהירה ביותר, זאת מבלי להבין בטכנולוגיה, השימוש פשוט ומובן.  יחד עם זאת, כמו בכל חנות ניתן למנות יתרונות וחסרונות. 

יתרונות של חנות וירטואלית

  • כמות גדולה של קונים
    כפי שהזכרנו קודם לכן, פתיחה של חנות וירטואלית גורמת לאנשים רבים לרכוש מוצרים באותה חנות- מדובר באפשרות לרכוש מוצרים הנמכרים בארצות הברית או במדינות אחרות, בהתאם לזירת האיביי בה  אתם בוחרים לרכוש, והכל בתהליך קצר ופשוט,  גורם ההופך את החנות לזמינה לקהל המליונים שנמצא באיביי.
  • פרסום יעיל באמצעות שיפור המכירות
    ההחלטה על פתיחת חנות מקוונת באיביי משמעותה שיש לך כבר מוצרים רבים.
    חנות קטנה מומלץ לפתוח כשיש לך 150-500 מוצרים, בינונית עבור 500-2,500 וגדולה עבור 2,500 ומעלה. על מנת למשוך את הקונים הרבים לדפי המכירה ולחנות שלך, יש להכין את דפי המכירה באופן האפקטיבי ביותר. האתר מחזיק ביתרונות גדולים ובהם האפשרות להעלות מהר מוצרים רבים, הגברת החשיפה באופן אוטומטי כאשר המכירות שלך עולות ונדחפות על ידי האלגוריתם של איביי כך שהן מוצגות יותר לעיני הגולשים.
  • מערכת מעקב אחר משלוחים
    מכירה באמצעות חנות וירטואלית באתר מאפשרת לעקוב אחר משלוחים אשר נמסרו למקומות שונים בעולם, באמצעות השירותים המתקדמים של איביי. קל לנו להיעזר בשירותי האתר בכדי לעקוב אחר המוצר ולראות האם ומתי הוא מגיע ללקוחות.
  • בחינת השוק
    יתרון נוסף הוא האפשרות לדעת בדיוק מה הקונים מחפשים. כחלק מתהליך המכירה אנחנו לומדים ביסודיות איך לאתר את המוצרים הנמכרים ביותר וכך כשנגיע לפתיחת החנות הוירטואלית נדע אילו מוצרים יהיו מבוקשים לעומת אילו מוצרים יהיו פחות מבוקשים.
  • בטחון בתשלום ומניעת הונאות
    אם בעבר היה צורך לשלם בחנויות וירטואליות רק באמצעות כרטיס אשראי, הצורך הזה לא קיים בחנויות המובילות, המכבדות כרטיסים שונים כגון פייפאל שבו אנו משלמים בלי העברת הפרטים שלנו ופרטי החשבון למוכר, אלא רק לאתר פייפאל עתיר שכבות האבטחה. משמעות הדבר היא כי ניתן לרכוש מוצרים ללא חשש.

מה חסרונה של החנות

  • חלק מהחושים לא עובדים 🙁
    אם עד עכשיו עסקנו ביתרונות, הרי פתיחת חנות וירטואלית מזמנת גם חסרונות או לפחות חסרון אחד משמעותי אשר ניתן בקלות להפוך ליתרון. אותו חסרון בא לידי ביטוי בחוסר האפשרות לראות את המוצר ולגעת בו על מנת לראות האם הוא מתאים לכם. כך לדוגמה אם החלטתם לרכוש בגד מסוים, תאלצו לראותו בלבד ולא לגעת ובטח לא למדוד אותו.לקונים, רכישת בגדים יכולה להפך לסיכון מסוים עבור מי שרגיל למדוד את הבגדים, אך כפי שהזכרנו ניתן להפוך את החסרון ליתרון. כיצד? אם אתם לא מרוצים ניתן להחזיר את המוצר תוך זמן קצר לחנות. מוכרים מנוסים העוסקים במכירת ביגוד והנעלה, יודעים כי מכירת בגדים כרוכה בשירות לקוחות אינטנסיבי וצפויות החלפות רבות של מוצרים.