כתיבת כותרת מנצחת באיביי

כתיבת הכותרת בדף המכירה היא התהליך המשמעותי ביותר בהעלאת מוצר למכירה.

הסיבה לכך היא שהמילים שרשומות בכותרת הן המילים שלפיהן ימצאו את המוצר שהעליתם במנוע החיפוש של איביי.

כתיבת מילות מפתח מדוייקות, תעזור לכם לפגוע בקשת רחבה יותר של גולשים, שבבואם לחפש אחר מוצר למכירה, יקלידו בשורת החיפוש של איביי מילה שקשורה למוצר אותו הם רוצים. אם תצליחו להכניס בכותרת את הכמות הרבה ביותר של מילות המפתח המחופשות תיצרו כמות כניסות רבה יותר לדף המכירה שלכם.

בכדי לעשות את כל אשר ציינתי, עליכם לכתוב כותרת שיווקית ומוכרת. יש שלוש דרכים שאכתוב עליהן היום, שיכולות לעזור לכם בכדי לכתוב כותרת איכותית שתמשוך אליכם קונים רבים.

הכלי הראשון הוא איביי פולס (ebay pulse):

תוכלו להגיע לאיביי פולס על ידי מעבר עם העכבר על sell בסרגל העליון ביותר בדף הבית של איביי, יפתח לפניכם תפריט ובו תבחרו את האפשרות what’s hot

איביי | באיביי | ebay-winning-title

לאחר מכן תגיעו לאיביי פולס שנראה כך:

איביי | באיביי | ebay-pulse | ebay

בעמוד זה תוכלו לראות רשימה בת 10 מילים. אלו הן המילים הפופולאריות ביותר באיביי. המילים מסודרות בסדר יורד, כלומר המילה הראשונה היא הנפוצה ביותר. מצד ימין לרשימה תוכלו לראות חנויות שונות שמוכרות את אותן המוצרים המסודרות גם כן בסדר יורד מהחנות החזקה ביותר לחזקה פחות.

כפי שאתם יכולים לראות למעלה, קיימת רשימה נפתחת של All catergories. רשימה זו מכילה את הקטגוריות הקיימות באיביי, כלומר אתם יכולים להכנס ולבדוק עבור כל קטגוריה מהן עשרת המילים שאותן מרבים לחפש.

לדוגמא: ניכנס לקטגוריה של Baby ומיידית תיפתח לנו רשימה עם עשרת מילות החיפוש המחופשות ביותר. נוכל אף להכנס שוב פעם לרשימה הנפתחת של הקטגוריות ולצמצם את החיפוש עוד יותר, למשל להכנס לתת הקטגוריה צעצועים לתינוקות. כך נוכל לראות את עשרת החיפושים הפופולאריים ביותר בתת הקטגוריה. גם כאן נוכל לבחור תת קטגוריה נוספת, למשל צעצועי התפתחות. זוהי הקטגוריה המצומצמת ביותר שבה נוכל לראות את עשרת החיפושים הפופולאריים.

השימוש בכלי זה מאפשר לנו שני דברים חשובים:

הדבר הראשון, ניתן לבחון מהן המילות מפתח הפופולאריות ביותר באיביי ולצרף אותן לכותרת שלנו. למשל, אם אנו מוכרים נרתיק למשקפי שמש ועשרת החיפושים החמים ביותר רושמים שדולצ’ה גבאנה וראלף לורן הם בחיפושים הפופולאריים ביותר, אוכל לשקול לכתוב בשורת החיפוש את המילים הללו ובכך למשוך עוד קונים לדף המכירה.

השימוש השני שאנו יכולים לעשות בכלי זה הוא לבדוק מה מוכר באיביי ולקבל רעיונות בכדי למצוא מוצרים חמים.

בכותרת ניתן להכניס רק 55 תוים. המשמעות היא שיש לברור בחוכמה את המילים אותן נכניס לכותרת. שימוש במילות קישור of , the , with הן מיותרות ותופסות מקום. על כן לא נשתמש בהן. בכתיבת הכותרת חשוב מאוד להשתמש רק במילים שמתארות את המוצר אותו אנו מוכרים ולא לנסות ולהכניס מילים שאינן קשורות. מצב זה עלול לגרום לאיביי להוריד את המכירה.

כללים נוספים עליהם נקפיד בכתיבת הכותרת:

  • כתיבה מדוייקת של מצב המוצר אותו אנו מוכרים New, used, vintage וכדומה
  • לא נשתמש במילות תואר כמו amazing, great  וכדומה. מי שמחפש עבור המוצר לא ירשום את המילים האלה בשורת החיפוש של איביי.
  • שימוש בקיצורים: BNIB – חדש באריזה, NWOT  – חדש אך ללא תג, New – חדש. לראשי תיבות נוספים באיביי ניתן ללחוץ על הקישור http://pages.ebay.com/help/account/acronyms.html

הכלי הבא שאציג לפניכם הוא eBaySaurus.

כלי זה נמצא בeBay Labs. נוכל להקליד בגוגל eBay Labs ולהגיע לדף הבית.

לאחר מכן נלחץ על הלינק בראש הדף של eBaySaurus. כלי זה מאפשר איתור מונחים ומונחים קרובים. לדוגמא: אם אני רושמת את המילה wii, יפתחו כל המילים הקשורות אליה באופן הבא –

איביי | באיביי | ebay-wii | ebay

כלומר, ניתן לקבל את המילים אותן מחפשים יותר מכולם בהקשר של מילת מפתח זו.

כך נוכל לעשות בהם שימוש מתאים בדף המכירה.

אם נזיז את החץ מצד ימין Related Nodes נוכל להגדיל את מספר הביטויים הקשורים למילת המפתח.

הכלי השלישי והאחרון שאציג במאמר זה הוא eBayEstimator.

כלי זה מאפשר בחינת ביצועים של מילים מסוימות ועל פי ביצועיהן קביעה האם נשתמש בהן בכותרת.

נחזור לדף הראשי של eBay labs ונלחץ על הלינק העליון eBayEstimator

לפי השלבים הבאים נבנה את הכותרת המיטבית עבורנו:

  1. נזין כותרת ראשונית ונלחץ אישור
  2. תתקבל טבלה עם מילות חיפוש פופולאריות אל מול ההיצע שלהן. נלחץ על מונח החיפוש האופטימלי עבורנו, למשל בדוגמא שכאן “Police sunglasses”

איביי | באיביי | ebay-Police-sunglasses | ebay

לאחר מכן יפתח לפנינו חלון שיכיל מספר חלונות משנה.

החלונית האופקית עם העיגולים הירוקים מעידה על רלבנטיות המילים בכותרת.

החלונית האנכית השניה מציעה מילות חיפוש פופולאריות קרובות שניתן לשלבן בכותרת. החלונית האנכית הימנית ביותר מציעה קטגוריות רלבנטיות לשים בהן את המוצר

איביי | באיביי | קורס ebay | ebay

ניתן לשלב את המילים החדשות בשורה שמתחת לכותרת ולראות כיצד השתפרה האיכות שלה.

הכלים שסקרתי היום מאפשרים לנו ליצור כותרת איכותית שתמשוך אליה כמות קונים גבוהה.

השלב הבא הוא בניה של עמוד מכירה מנצח שגם יוביל את הקונה לקניה.

לקבלת 3 שעות של קורס איביי מעולה בחינם, לחץ כאן!