מדריך איביי השלם למוכרים מתחילים

איביי הוא קניון המכירה הגדול ביותר בעולם. מיליונים ברחבי העולם כבר נחשפו אליו ואל מגוון האפשרויות הרבות שבו, הן לקניה והן למכירה.

בשנים האחרונות איביי עשתה שינויים רבים במנגנוני המכירה והקניה שלה והפכה את הרשת למקום בטוח לסחור בו. עם למעלה מ-400 מיליון משתמשים בכ-30 זירות מסחר שונות, השוק נעשה קל ופשוט יותר ואפשרויות המסחר גדלות.

סוגי המכירה

מכירה במחיר קבועFixed price \  Buy it now מכירה פומביתAuction ההצעה הטובה ביותרBest offer מחיר שמורReserved Price
משמעות מכירה שנקבעת לפרק זמן קבוע מראש ושעומדת על מחיר קבוע שאינו משתנה. ברגע שניתנה הצעה עבור המחיר שמוצג, המוצר נמכר מכירה שנקבעת לפרק זמן קבוע מראש, מתחילה ממחיר מינימום ועליו ניתנות הצעות. ההצעה הגבוה ביותר בתום פרק הזמן שנקבע, היא הזוכה סוג מכירה שמתלבש על גבי המכירה במחיר קבוע ומאפשר לכל קונה לתת את ההצעה הטובה ביותר שלו על המוצר. למשל, אם המוצר מוצע במחיר של 50$ ויש לצידו את האייקון Best offer, אוכל לנסות ולהציע מחיר נמוך יותר למוכר כמו – 40$. במידה והמוכר מוכן לקבל את ההצעה, המוצר ימכר נקבע על גבי המכירה הפומבית. משמעותו היא שהמוכר שם מחיר שמור שמתחתיו המכירה לא תימכר. למשל, המוכר שם מכירה פומבית במחיר התחלתי של 0.99$, אך קבע מחיר שמור של 50$. הקונה לא יודע על כמה עומד המחיר השמור, אך יודע שיש מחיר שמור לפי שורה אדומה מתחת לחלון ההצעות שאומרת Reserve not met. כל עוד ההצעות לא יגיעו למחיר השמור, שורה זו תמשיך להופיע. מרגע שההצעות מגיעות למחיר השמור, שורה זו יורדת וזו הופכת למכירה פומבית רגילה.
עמלת מוכר לשימוש עמלה של 0.50$ (למשתמש ללא חנות) 0$ עמלה בהעלאת מכירה שמתחילה בין 0.01-0.99$.עמלה של 0.5$ על כל מוצר שעולה במחיר הגבוה מ0.99$ אין תוספת עמלה עמלת העלאת מוצר של 2$ על מוצרים שנעים בין 0.01-199$. על מוצרים הגבוהים מ200$, נגבית עמלה של 1% (מקסימום 50$).

ניהול ובניית דף מוצר

דף המוצר צריך להיות דף שמצליח למשוך את תשומת לב הקונים ולשכנע אותם לקנות דווקא ממך, לכן יש חשיבות עליונה בפיתוח דף מוצר מעולה.

מספר עקרונות בכתיבת דף מוצר איכותי ומוכר:

1. כתיבה של תוכן מרווח בפסקאות – להקפיד לא להעמיס יותר מידי אינפורמציה ולהוסיף רק את התכנים הרלוונטיים:

  1. תיאור המוצר
  2. תיאור תנאי המשלוח – זמן טיפול וזמן משלוח
  3. תיאור תנאי התשלום
  4. מדיניות החזרה

2. הוספת תמונות המוצר ב HTML לתוך דף המכירה
בכדי להוסיף תמונות לתוך דף המכירה, יש לפתוח חשבון באתר חינם המאחסן תמונות, כמו למשל באתר Photobucket. לאחר שפתחנו שם חשבון חינם, נעלה את התמונה לאתר. לאחר שהתמונה עלתה, יוצגו לנו מספר כתובת מתחת לתמונה.
ניקח את השורה השלישית ונעתיק אותה. נחזור חזרה לעמוד איביי ובדף המכירה נבחר את הלשונית של HTML
כעת נדביק את הכתובת של HTML וכאשר נעבור חזרה ללשונית Standard, נוכל לראות את התמונה.

 

3. שימוש בסרטונים מיוטיוב בתוך דף המכירה

באותו אופן שבו הוספנו תמונות מפוטובאקט, נוכל להוסיף סרטונים מיוטיוב. ניכנס לתוך יוטיוב, נבחר את הסרטון הרצוי. מתחתיו נראה את הכפתור Embed. נלחץ עליו ונעתיק את הקישור.

4. תוכן לצד תמונות המוצר

להקפיד על מבנה זורם שבו המלל נמצא לצד תמונות המוצר
5. שימוש בטמפלט

נוכל להשתמש בטמפלטים שונים להעלאת מוצר לאיביי ונוכל גם להיעזר בתוכנות שונות שמאפשרות לנו להעלות את המוצרים, כמו למשל אוקטיבה. אך יש אפשרות זולה יותר שהיא לקנות טמפלט באיביי עצמו. כך נוכל לחסוך כסף ולעשות הוצאה חד פעמית.

6. פניה אישית לקונה – הוספת ערך מוסף לקניה ממך

זה שאנו מוכרים באינטרנט, אין זה אומר שאין אנו צריכים לשכנע את הקונים לקנות דווקא מאיתנו. עלינו לדאוג להציג לקונה את כל היתרונות שלנו כמוכרים. למשל, אני נותנת אחריות לשנה על מוצר. זה יכול להיות ערך מוסף גבוה על פני מוכרים אחרים.