סוד התיזמון של מכירה פומבית באיביי

 

אחד הדברים שתמיד מצחיקים אותי הוא לשמוע מישהו מדבר על סודות באיביי, איביי היא קהילה כל כך גדולה ואינטנסיבית שכשמישהו מגלה משהו באיביי, לוקח זמן קצר מאוד עד שכולם מתחילים להשתמש בזה.

אך למרות זאת, יש דברים שהם ידועים באיביי אך אנשים נוטים שלא לשים לב אליהם. אחד הדברים האלו הם עניין תיזמון סיום המכירה ולכן אני מתייחסת לזה כאל סוג של סוד.

לתיזמון המכירה יש שני חלקים, החלק הראשון נוגע לעניין בחירת היום והשעה המוצלחים לסיים בהם את המכירה והחלק השני נוגע לתיזמון המכירה, כך שהמוצר שלך יסתיים מעט זמן לפני אלו של המתחרים שלך.

במאמרים קודמים שלי כבר התייחסתי לעניין בחירת סיום המכירות מבחינת הימים והשעות הטובים ביותר.

באופן עקרוני, אני מציעה לך להשתמש בימים ושעות אלו כנקודת התחלה, אך בנוסף לכך, עליך לזכור שזוהי רק נקודת התחלה ומה שרצוי לעשות הוא להתנסות עם מוצריך.

למשל, באופן עקרוני, נאמר לנו שימי ראשון ושני בערב בין ארבע לשבע בערב זמן איביי (המבוסס כפי שאתם זוכרים על זמן מערב ארה”ב) הוא הזמן הטוב ביותר לסיים את המכירות וזאת מכיוון שבזמן זה יש הכי הרבה אנשים המחוברים לרשת.

אך אני גיליתי למשל, שביחס לאחד המוצרים שלי, דווקא ימי שני ושלישי בשעות העבודה היו הכי רווחיים ובהם המוצר השיג את כמות המכירות הגדולה ביותר.

לאחר שבחנתי את המוצר במספר ימים ושעות אחרים, גיליתי שבאף אחד מהם הוא לא משיג תוצאות כמו בימי שני ושלישי.

כמובן שאני עדיין מסיימת כמה מהמכירות בשעות אחרות כדי לתפוס את הקונים המזדמנים, אך רוב המכירות שלי מסתיימות בימים אלו.

החלק השני בשיטה שלי היא לחפש את היתרון היחסי על המוכרים האחרים. הרעיון פה הוא לסיים את המכירה דקה או שתיים לפני סיום המכירה של רוב המתחרים.

הנקודה שאני רוצה להדגיש היא שאופציית התיזמון באיביי וכן רוב אופציות התיזמון במערכות ניהול מכירות כמו אוקטיבה, מכוונות את כלי התיזמון שלהם למרווחים של חמש דקות (למשל, 19:00, 19:05, 19:10 וכו’).

אתה יכול לראות את זה בבירור אם תיכנס לאיביי ותחפש מוצר מסויים, תיווכח בכך שרוב רובם של המכירות מסתיימות במרווחים של חמש דקות. מה שאני נוהגת לעשות, גם אם אני משתמשת במערכת אוטומטית למכירה, הוא להיכנס ידנית למכירה ולהזיז את תיזמון המכירה לדקה או שתיים מוקדם יותר.

נניח שהעליתי מוצר לשעה 8:45, אז אני נכנסת ומשנה ידנית את הזמן ל8:43 או 8:44. אתם ודאי שואלים עצמכם למה אני עושה את זה, התשובה לכך היא פשוטה, איביי מסדרת את המכירות לפי הזמן שנותר להם. על ידי תיזמון הליסטינג בדקה או שתיים, המכירה שלך תופיע בראש העמוד במרווח החמש דקות הזה.שיטה אחרת שיכולה לעבוד לכם, כשאתם נמצאים בתחום שבו המתחרים ידועים לכם והם אינם רבים, היא לחפש ולגלות מתי הם מסיימים את המכירות שלהם ולדאוג לכך שהמכירות שלכם יסתיימו מספר דקות לפני. בדרך זו המוצר שלך תמיד יופיע גבוה יותר בדף החיפוש מזה של המתחרה שלך.