מכרתי מוצר באיביי – ומה עכשיו?

לאחר שלקוח בחר לקנות את המוצר מהחנות או חשבון המוכר שלך באיביי מגיע שלב התשלום. לרוב באיביי התשלום יתבצע ע”י הלקוח ללא התערבות מצד המוכר כאשר סכום המשלוח מופיע בעמוד המוצר. אם סכום המשלוח לא מופיע בעמוד המוצר או שהלקוח הזמין מכם מספר מוצרים ויש לאחד מספר פריטים להזמנה אחת, תצטרכו לשלוח בקשה לתשלום (Invoice).

לאחר שהתשלום אושר והגיעה הודעה ברורה מפייפל וגם מאיביי על ביצוע התשלום ע”י הלקוח הגיע שלב המשוב (Feedback), רצוי לתת משוב חיובי ללקוח ברגע שהתקבל התשלום מפני שהוא עשה את חלקו, וכאן מגיע הרגע בו אתה צריכים לעשות את חלקכם.
אריזת המשלוח עשויה להראות לכם כפשוטה אך לא תמיד כך הדבר, מומלץ לבדוק באתר דואר ישראל את מגבלות המשלוח למדינות מסויימות (לדוגמא במשלוח לסרי לנקה יש לכתוב בדיוק מה נשלח על גבי האריזה ואם מידע זה לא יצויין במלואו, האריזה תיפתח) ולבדוק אם נדרשת הצהרת מכס.

מומלץ להשתמש באריזת קרטון קשיח ובנייר פצפצים, ניתן לרכוש את המוצרים בחנויות ציוד משרדי או לחפש ליד חנויות גדולות ששמות את הקרטונים כדי לזרוק אותם. חשוב מאוד לוודא בזמן האריזה שהמוצר אינו זז בתוכה, דבר שעשוי להביא לנזק משמעותי במהלך המשלוח.

מומלץ לשקול מראש את המוצר כדי לדייק בעלות המשלוח עבורכם. אל תשכחו לקחת בחשבון גם את עלות חומרי האריזה עצמם. לאחר המשלוח חשוב מאוד להזין את מספר המעקב (Tracking Number) ואת החברה המשלחת (Carrier) באתר כדי שהלקוח יקבל הודעה שהמוצר נשלח ויוכל לעקוב אחרי המשלוח. אם השתמשתם בדואר ישראל יש לציין את ה-  Carrier כ-  Israel Post

לאחר ששלחנו את המוצר יש לחכות שהלקוח יקבל אותו, עבור רוב המדינות תוכלו לקבל מידע על מצב המשלוח באמצעות לחיצה על מספר המעקב בעמוד המכירות שהסתיימו. אם אתם רואים שהלקוח קיבל את המוצר אך לא השאיר לכם משוב מומלץ לפנות אליו אך בחלק גדול מהמקרים הלקוח לא ישאיר משוב.