פידבק שלילי באיביי

מערכת הפידבקים היא אלמנט חשוב ביותר בעולם המסחר באיביי. מערכת הפידבקים היא המוניטין שלך כמוכר וכקונה.
מאה אחוז פידבקים חיוביים כמוכר או כקונה זהו סימן לכך שאתה סוחר אי ביי הגון שכדאי לעשות איתו עסקים. סימן שאנשים היו מרוצים מהמוצר, מהתקשורת, מהמשלוח ומהעיסקה שביצעו עימך.
העבודה באיביי היא עבודה שדורשת תקשורת מול הקונים. פעמים רבות אתה נתקל בקשיי תקשורת רבים מול הקונה שלא מאפשרים לך להגיע אליו. תקשורת לא מוצלחת שכזו יכולה להסתיים בפידבק שלילי. למרבה הצער, לא ניתן לגרום לכולם להיות מרוצים ותמיד יהיו אנשים לא מרוצים ללא קשר לרמת השירות שתיתן.

לעיתים הלקוח יכול להיות לא מרוצה מנסיבות שלגמרי אינן תלויות בך כמו – נזק במשלוח או פגם פנימי במוצר חדש לחלוטין.
במצב שבו מקבלים פידבק שלילי חשוב לנסות ולמזער את הנזק. זה יכול להיות על ידי צעד קטן ופשוט כמו יצירת קשר טלפוני עם הקונה, או כתיבת אי מייל. אם הקונה מחליט שלא להגיב, אין הרבה שניתן לעשות.

אם הפידבק הוא שיקרי או כלולה בו אמירה שמפרה את אחד מהכללים של איביי לנתינת פידבקים, תוכל ליצור קשר עם איביי ולבקש להסיר אותו. אך הקריטריונים להסרת פידבק הם קשוחים ולרוב אינם הולמים את המצבים הבסיסיים הרגילים שבגינם מקבלים פידבק שלילי.
זכור לי מקרה לפני זמן מה אשר בו התקבלה הערה שלילית שניתנה תחת פידבק חיובי. הקונה שהשאיר את הפידבק לא יצר קשר קודם לכן וגם ניסיון התקשרות שלי עימו עלה בתוהו.

הקונה טען כי תיאור המוצר לא הלם את המוצר עצמו והדרך היחידה לרצות אותו היתה על ידי להחזיר לו את כספו. למרות כי הוספתי מענה להערתו באיביי, היה לי גם בסיס לבקש מאיביי להסיר הערה זו בגלל שהיא נוגדת את חוקי איביי – לא ניתן להשאיר הערה שסותרת את הפידבק כלומר, לתת הערה שלילית עם פידבק חיובי.
לעיתים קרובות, קורה מצב שבו כן ניתן להגיע להסכמות עם הקונה. למשל בטעות, שלחתי ללקוח מוצר שונה מהמוצר אותו הוא קנה. הלקוח מיידית השאיר פידבק שלילי מבלי ליצור עימי קשר. כשראיתי זאת, הבטחתי ללקוח לשלוח לו את המוצר הנכון ובתמורה ביקשתי שיסיר את הפידבק השלילי. הלקוח עשה זאת ואף בשמחה. כל מה שהוא רצה זה את המוצר אותו הוא קנה.
במקרה זה הייתי צריכה לפנות לאפשרות שנקראת Feedback revision.
בכדי לבצע זאת יש לעקוב אחרי הצעדים הבאים:
1.    כניסה ל – request feedback revision מתוך הפורום בנושא הפידבקים שממוקם בmy ebay
2.    בחר את הפידבק אותו תרצה לשנות. בדף זה תוצג לך יתרת הפעמים בהם תוכל למשוך פידבקים חזרה.
3.    בחר את הסיבה שבעינה אתם דורשים את משיכת הפידבק השלילי או הנייטרלי.
איביי ישלחו הודעה לקונה. לקונה יש עשרה ימים בכדי לשנות את הפידבק השלילי, במידה ולא יתבצע השינוי לא תוכל להישלח עוד בקשה והפידבק ישאר.

לקבלת 3 שעות של קורס איביי מעולה בחינם, לחץ כאן!