גם אתם לא יכולים לוותר על קניה באיביי?

קניה באיביי

בכדי לקנות מוצר באיביי עלינו להכיר את המערכת.

במאמר זה אסקור את כל הכללים לקניה נכונה באיביי.

אז נכנסתם לאתר וכעת אתם רוצים לבצע חיפוש אחר המוצר אותו אתם רוצים. איך עושים זאת?

  1. ראשית הזינו בשורת החיפוש מילות מפתח הקשורות למוצר אותו אתם מחפשים
  2. בידקו אודות המוצר, ראו כמה מוכרים מציעים אותו, באילו מחירים הוא מוצע. קראו את דף המכירה היטב וראו כי אתם מבינים את כל התנאים של המוכר. במידה ויש לכם כל שאלה אודות המוצר, ניתן ללחוץ מצידו הימני של הדף על Ask seller a question.
  3. בדיקת הפידבקים של המוכר – מצד ימין תראו את שם המשתמש ולצידו מספר המלווה בכוכב. אלה הם מספר הפידבקים שיש למוכר והם מציינים את המוניטין שלו. לצד מספר הפידבקים יש מספר נוסף שלצידו יש את מספר המלווה בסימן אחוז. זה אחוז הפידבקים החיוביים של אותו המוכר. ככל שתיקנו מוצר ממוכר שיש לו אחוז פידבקים יותר גבוה, כך הסיכוי טוב יותר שתקבלו מוצר איכותי ובזמן.
  4. מכירה פומבית או קניה במחיר קבוע – שתי האפשרויות הללו הן האפשרויות העיקריות שיעמדו לפניכם בבואכם למכור את המוצר. איך תוכלו לדעת איזו מכירה היא פומבית ואיזו מכירה היא במחיר קבוע? במידה והמכירה היא פומבית תוכלו לראות לצד המוצר את המונח Bid ולצידו מספר. במידה ואין עדיין הצעות על המוצר אתם תראו 0 Bid. במידה והמכירה היא מסוג של מחיר קבוע (Buy it now), אתם תראו מחיר אחיד שאין אפשרות להציע בו הצעות. זיכרו כי הצעה עבור מוצר היא מחייבת ובמידה ונתנו הצעה וזכינו במוצר, אנו מחוייבים בהשלמת התשלום.
  5. תשלום עבור המוצר – אחרי שזכיתם במוצר, העבירו את הכסף למוכר בתוך שלושה ימים. במידה ואתם משלמים דרך פייפאל תוכלו ללחוץ על האפשרות Pay now שמופיעה מימין לשורת המוצר. המוצר יופיע תחת הקטגוריה Won.

כמה דברים חשובים:

וודאו כי אתם משלמים בצורת תשלום שהמוכר מקבל. במידה ואתם מעוניינים לשלם בכרטיס אשראי, ודאו לפני הקניה כי המוכר מקבל כרטיסי אשראי. העברות בנקאיות ותשלום במזומן אינם מותרים במרבית המכירות, למעט ברכבים, ציוד לעסקים, נדל”ן, מוצרים למבוגרים בלבד ובאיסוף מהמקום (Local pickup) – קטגוריה הרלוונטית בעיקר בארה”ב.

אין זה משנה אם המוצר נקנה דרך מוכר המוכר בחשבון רגיל או בקניה דרך חנות באיביי, הפרוצדורה זהה בשני המקרים.


קניה, או התחייבות לקניה, נחשבת באי ביי כחוזה שעליכם לכבד. בכל מקרה, אם אתם מרגישים שיש לכם סיבה טובה לא לקנות מאותו המוכר, ניתן ליצור עימו קשר ולהסביר לו את המקרה. מוכרים רבים מוכנים לעבוד יחד איתכם אם יוצרים עימם קשר פתוח וכנה.

במידה והמוכר אינו מגיב בדרך שבה ציפיתם, זכרו כי במידה ולא תשלימו את התשלום עבור מוצר שקניתם, המוכר עלול לפתוח תיק על מוצר שלא שולם. במידה ומקבלים יותר מידי תיקים כאלה בפרק זמן קצר מידי, החשבון עלול להיות מושעה או להיפסל.

במידה ויש לכם שאלות בנוגע למוצר, תוכלו ליצור קשר עם המוכר על ידי לחיצה על contact seller, מימין לשורת המכירה.

אחרי שזכיתם במוצר, איביי שולחים אימייל למוכר ובו מודיעים למוכר מהי כתובתכם.  במידה וניסיתם ליצור קשר עם המוכר על ידי משלוח אימייל אך לא קיבלתם תגובה, ניתן לבקש את מספר הטלפון של המוכר וליצור עימו קשר כאן. קןנים יכולים לקבל את מספר הטלפון של המוכר, רק אם הם נתנו הצעה או קנו מהמוצרים של המוכר.


אמנם הרבה אנשים רוצים לזכות במכירה, אך רק מעטים זוכים. למרות שאיביי מציעה לתת את ההצעה המקסימלית שאתם מוכנים להציע בעבור מוצר, יש אפשרות לשלם פחות.


איך נותנים הצעה?

אחרי שבחנתם את דף המוצר, מזינים את הסכום המקסימלי אותו אתם רוצים לשלם ולוחצים על Place Bid. בוחנים שאכן הזנתם את הסכום אותו אתם רוצים לשלם ולוחצים על Confirm bid. כאשר המכירה תסתיים, תקבלו אימייל שמודיע לכם האם זכיתם או לא.


ebay משווה במהלך המכירה את ההצעה שלכם להצעות של יתר המשתתפים במכירה. כאשר מישהו הציע מחיר יותר גבוה משלכם, איביי באופן אוטומטי מעלה את ההצעה בשמכם עד הסכום המקסימלי שנתתם. למעשה, איביי מתמודדת עבורכם ומוסיפה כל פעם את המחיר עד שמגיעים לסכום המקסימלי שאותו רשמתם. איביי מוסיפה כל פעם רק את הסכום ההכרחי! כלומר, יתכן ולא תצטרכו לשלם את הסכום המקסימלי שאותו רשמתם, אם לא יתמודדו מולכם קונים אחרים. כיצד עובדת שיטה זו שנקראת באנגלית Bid increment (תוספת הצעות)?

שיטה זו עובדת כך שבכל פעם מתווסף המינימום הכספי הנדרש, בכדי שההצעה שלכם תעלה. הטבלה הבאה מתארת את התוספת הקבועה שניתנת –

טווח המחיר תוספת הצעת המחיר
$ 0.01 – $ 0.99 $ 0.05
$ 1.00 – $ 4.99 $ 0.25
$ 5.00 – $ 24.99 $ 0.50
$ 25.00 – $ 99.99 $ 1.00
$ 100.00 – $ 249.99 $ 2.50
$ 250.00 – $ 499.99 $ 5.00
$ 500.00 – $ 999.99 $ 10.00
$ 1000.00 – $ 2499.99 $ 25.00
$ 2500.00 – $ 4999.99 $ 50.00
$ 5000.00  ומעלה $ 100.00


בואו ניתן דוגמא:

אתה המציע הראשון והצעת 20$ עבור המוצר.

כאשר קונה שני מגיע ונותן הצעה של 9$, ההצעה של באופן אוטומטית עולה ל-9.50$ (לפי הטבלה הנ”ל).

כאשר קונה שלישי מגיע ומציע סכום של 20.01$, הוא הופך להיות המציע הגבוה ביותר עם סכום של 20.01$. בכדי לגבור עליך, הקונה השלישי צריך להגדיל את ההצעה שלו ב-10$ (9.50$+0.50$). מאחר ו-20.01$ הם יותר מ-10$ והם גם יותר מההצעה המקסימלית שלך, הקונה השלישי הופך להיות המציע הזוכה, אלא אם כן תעלה את ההצעה שלך.

במקרים הבאים, יכולה התוספת להיות שונה ממה שמוגדר בטבלה שלעיל:

  1. בכדי לפגוש בסכום שמור- Reserve price – במכירות פומביות אלו, באופן אוטומטי איביי יעלו את ההצעה שלכם עד שיגיעו למחיר השמור. כמובן שאיביי לא יעלו מעבר למחיר המקסימלי אותו נתתם.
  2. בכדי לגבור על קונה אחר- איביי יגדילו את ההצעה שלכם ביותר מהתוספת הרגיל בכדי לגבור על מציעה אחר. גם כאן, איביי לא יציעו סכום גבוה יותר מזה שציינתם.


בואו ניתן דוגמא נוספת:

  1. ההצעה הנוכחית עומדת על 10$. משה הוא המציע הגבוה ביותר ונתן הצעה מקסימלית של 12$ על המוצר. ההצעה המקסימלית שלו נשמרת סודית ולא נחשפת למשתמשי איביי אחרים.
  2. מיכל רואה את המוצר ונותנת הצעה של 15$. מיכל הופכת להיות המציעה הגבוהה ביותר.
  3. ההצעה של משה הגיעה למקסימום שלה. ההצעה של מיכל עומדת כעת על 12.50$ (על פי הטבלה)
  4. מייל נשלח למשה ומודיע לו שהוא יצא מהמכירה. במידה ולא יעלה את ההצעה שלו, מיכל תזכה במוצר.


מוכרים מסויימים שמים על המוצרים שלהם מחיר שמור, Reserve price. מחיר זה קובע מינימום של מחיר שהמוכר מוכן למכור בו את המוצר. המוכר אינו מחוייב למכור את המוצר כל עוד הוא לא הגיע למחיר השמור.

כקונים, לא ניתן לראות מהו המחיר השמור, כל עוד לא ניתנה הצעה שהגיעה למחיר זה. ההצעה עבור מוצר זה ניתנת באותו אופן כמו במכירה פומבית. במידה והמחיר אינו מגיע למחיר השמור, הקונה מקבל הודעה שאומרת Reserve not met.  במידה והמחיר כן הגיע למינימום שהמוכר קבע, הקונה הופך להיות המציע הגבוה.

הדוגמא הבאה מראה שתי אפשרויות:

 

A– המחיר שהוצע לא פגש את המחיר השמור

B – המחיר שהוצע פגש את המחיר השמור


עקרונית לא ניתן לבטל הצעה לאחר שניתנה, אך במקרים מיוחדים ובמידה ויש סיבה מספיק טובה, ניתן למלא טופס ביטול הצעה.

ניתן לבטל את ההצעה באיביי תחת התנאים הבאים:

  1. בטעות הוזן סכום לא נכון – למשל הוזן 99.50$ במקום 9.95$
  2. תיאור המוצר שונה באופן משמעותי אחרי שנתתם הצעה
  3. לא ניתן להשיג את המוכר במייל או בטלפון

בתוך כמה זמן ניתן לבטל את ההצעה?

  1. בתוך 12 שעות מסיום המכירה
  2. תוך כדי מכירה שמסתיימת בתוך פחות מ-12 שעות וכל עוד המשיכה מתבצעת בפרק זמן של פחות משעה מזמן נתינת ההצעה.