שינויי מדיניות באיביי בחודשים הקרובים

שינויי מדיניות באיביי בחודשים הקרובים – יוני – יולי 2010

שוב איביי מבצעים שינויים ואנו המוכרים נאלצים להתמודד עם זה. הפעם איביי עושים שינויים שגורמים להיראות יותר ויותר כמו אתרי מכירות אחרים כדוגמת אמאזון.

רציתי להציג בפניכם חלק מהשינויים הבאים עלינו בקיץ זה, אם כי יתכן שהתהליך ימשך עד הסתיו.

מערכת אימייל אנונימית

מתחילת יוני נכנסת מערכת אימייל חדשה לאיביי.

מה שקורה הוא, שאיביי יצוותו לכל מוכר וקונה כתובות אימייל אנונימיות בצורה רנדומלית. הקונים והמוכרים יאלצו לתקשר דרך מערכת המסרים של איביי בלבד.

המשמעות בפועל היא שבתור מוכר לא תוכל לראות את כתובת המייל של הקונים שלך. נכון, איביי טוענת שהדבר נועד לשמר את הבטיחות הן של המוכרים והן של הקונים, אך בפועל כל התהליך הזה מיועד כדי למנוע ממוכרים וקונים לתקשר מחוץ למערכת של איביי, בצורה עצמאית ולמנוע מהם לערוך עסקאות, שאיביי לא תוכל להרוויח מהן.

אתה יכול לבדוק איך המערכת אמורה לעבוד על ידי הגעה אליה דרך my ebay ו account. לחיצה על הלינק תגרום לאימייל להישלח אליך וכך תוכל לראות איך המערכת עובדת.

שינויים במערכת הדירוג

החל מספטמבר איביי תתחיל להכניס למערכת הדירוג שלה גם מקרים של תלונות שנפתחו נגד המוכרים באיביי ובפייפאל ללא קשר לתוצאה הסופית, האם התלונה נפתרה או לא, וללא קשר לאשמה, האם האשמה נמצאה אצל המוכר או לא. בפועל, אתה בתור מוכר נמדד גם על מקרים שבהם נפתחה נגדך תלונה לא מוצדקת, שבסופו של דבר הוכרעה לטובתך.

הנה מה שיש לאיביי לומר על זה: “פתיחת תלונה נגד מוכר באיביי או פייפאל מראה על חוסר שביעות רצון מצד הקונה, במיוחד אם הם לא מצליחים לפתור את הבעיה בצורה ישירה. לכן, מתחילת ספטמבר מספר התלונות שיפתחו בשביל מוצרים שלא התקבלו ומוצרים שאינם עונים על התיאור, ילקח בחשבון לקביעת דירוגו של המוכר”.

איביי מסבירה איך השיטה תעבוד וכשלמוכרים בדירוג גבוה אסור שיהיו יותר מ0.5% אחוז תלונות ביחס לכל העסקאות שלהם ולשאר המוכרים 1% תלונות מכלל העסקאות שלהם.

כדי להימנע מפגיעה במוכרים עם נפח מכירות נמוך איביי החליטה ששלושת המקרים הראשונים נגד מוכרים top rated וארבעת המקרים הראשונים כנגד מוכרים רגילים, לא יובאו בחשבון.

בנוסף, כל התלונות הפתוחות ילקחו בחשבון ללא קשר לאיך הם בסופו של דבר יפתרו. תלונה לא פתורה כנגד מוכר, נחשבת לכל מקרה שבו המוכר לא ענה ולא פתר עניין מסוים עם הקונה ושאיביי או פייפאל השיבו לקונה את כספו.

החל מספטמבר לכל המוכרים אסור שיהיו מקרים לא פתורים בלא יותר מ0.03% מהעסקאות. לגבי מוכרים בעלי נפח מכירות נמוך, תתחיל הספירה רק במקרה הרביעי.

שינויים בתזכורות איביי

החל מהחודש הקרוב, יוני, יהיה לנו בתור מוכרים אפשרות לצאת מהמערכת האוטומטית של איביי ששולחת לקונים אימיילים בנוגע לתשלומים וניתן יהיה לנהל את הבקשות לקונים בעצמנו. הנה הדרך שלך לצאת מהמערכת האוטומטית:

  1. לך לmy ebay
  2. לחץ על הלשונית account
  3. בחר בSite preferences
  4. בחר selling preferences ואז גלגל למטה ל”manage communication with buyers” ושנה את הסטטוס שלך לopt out

שינויים במערכת הפידבקים

מכיוון שאיביי רוצה להגדיל את שיעור השתתפות של הקונים במערכת הפידבקים ולגרום ליותר מהם לתת משובים על העיסקאות שביצעו ובעיקר להשתמש בדירוג הכוכבים, איביי תחל, החל מחודש ספטמבר, לשלוח אימיילים אוטומטיים המבקשים מהמשתתפים בעיסקה לתת פידבק עליה. איביי מקווים בדרך זו לגרום לכך שאחוז גבוה יותר של המשתמשים יהפוך זאת להרגל וכך המערכת תשתפר.